Večerja pri tašči?!

Nekateri vegani imajo pač to srečo, da imajo njihove tašče podobno mišljenje kot oni in praznične večerje niso sestavljene iz mesa v mesni omaki in z mesno prilogo ter mlečnim poobedkom. Ostali smrtniki se moramo pač znajti. Ker sem mnenja, da se ne gre zanašati na nikogar, razen na sebe, se kot pijanec plota držim naslednjega: Božič/rojstni dan/obletnico in tej pripadajočo večerjo si bomo zelo olajšali, če se javimo, da bomo prispevali zelenjavni del oziroma nekaj, primernega za vegane. Tako se lahko izognemo krompirju z ocvirki, kuhani zelenjavici na maslu (bljak!), pečenim gobicam z mladim sirčkom in, ja, dogaja se – tudi solati s tuno!

Nabodala s sejtanom, tofujem in zelenjavo
Nabodalca v pečici - zimska imitacija žara.

Kako se torej lotiti? Obvezno se pozanimaj, kaj bo pripravila gostiteljica.Vsekakor nočeš izgledati, kot da si nekaj posebnega in imaš čisto svojo hrano, predvsem pa se hočeš izogniti pogovorom, katerih tema je etično veganstvo – to res ne spada k večerji. Naredi nekaj okusnega, ne preveč ekscentričnega, ki se ujema z začimbami in sestavinami ostalih jedi, da bodo tudi drugi hoteli vsaj poskusiti. Če bodo ostali jedli biftek, boš zelenjavne zavitke jedel sam. Se pravi – če bodo jedli nekaj, kar se jé z rokami, naj bo tudi tvoja jed takšna. Če bo vse v mehiškem duhu, naj bo tudi tvoja. Ne kompliciraj – raje naredi nekaj enostavnega, ker gostiteljice nočeš nadkuhati! Sploh pa ne tašče, kajne 🙂

Letošnji božič se je dotična situacija meni dogodila prvič. Božična večerja, možekova žlahta, za jest pa – škampi?! Moja taščica je sicer super,  kljub svojim pretežno mesnim prehrambenim preferencam me je namreč vprašala, če imam kakšen dober recept za sejtan. A vseeno sem predlagala, da za zelenjavo etc. poskrbim jaz. Priprava nabodalc mi je vzela natanko 20 minut: 5 minut za marinado, 5 minut za rezanje zelenjave, tofuja in sejtana, in 10 minut za ‘bodikanje’. Na koncu vse skupaj še za pol ure v pečico, in to je to! No, na koncu sem jih večino vseeno pojedla sama – taščica, sestrica in možek so zmazali predimenzioniran lonec škampov in škampove juhe, stara teta in njen sin sta si prinesla krompirjevo solato in pohanje in me čudno gledala, češ – a rib tudi ne ješ?; no, jaz pa sem zadovoljno glodala moja nabodala. Lahko bi bilo bolj uspešno, ja. Res pa je, da nisem izstopala 😀

Pečena nabodalca
Naboden in v pečici spečen sejtan ne zasije ravno v svoji najboljši luči. Je pa zato tofu toliko bolj okusen.

Kakšne pa so torej sestavine? Marinada je, čisto iskreno, povzeta po moji dobri stari prvi veganski kuharici, ki že razpada – Vegan Fusion World Cuisine (Shoyu Marinade). Skupaj zmešaš nekaj vode, sojine omake (tamari ali shoyu, kar ti je pač ljubše), gorčice, začimbe po okusu, balzamičnega in cider kisa, olivnega olja in sladkornega sirupa (agava, imo*). Dobro zmešaš in skupaj z zelenjavo in mesnimi ‘nadomestki’ (= tofu, sejtan, tempeh, xy) pretreseš in pustiš, da se kopa nekaj ur. Ko je čas za peko, jih enostavno nabodeš in na mreži spečeš v pečici. Raznih oliv, paprik in podobnih zadev ni smiselno marinirat, ker se ne navzamejo kaj dosti okusa; pa jajčevce in bučke? To pa ja! Omnomnomnom! Naslednjič bom sicer spustila sejtan in namesto njega raje uporabila še več tofuja, ki je takole (ali pa drugače) mariniran in spečen res odličen. Sicer pa je tale recept enkraten za dneve, ko se ti reeees ne da kuhat, ker je res minimalno dela. Zraven pa bi zelo zelo pasala kakšna solata… ah, wishful thinking 🙂

*IMO – in my opinion, po mojem

One thought on “Večerja pri tašči?!

  1. Ha, ha, ha, prav zares je hecno, kako ljudje še po nekaj letih uspejo vprašati “a rib tudi ne?”. Jao. 😦 Seveda jem ribe, saj so to rastline, ne? 😉 😀

    Strinjam se s tabo, izjemno zoprno je pri vsakem večjem kosilu ali večerji imeti postreženo tudi temo etičnosti. Pred leti se mi je to redno dogajalo, zdaj imam pa že večinoma mir. Ne vem ali so ljudje obupali nad mano 😉 🙂 ali pa sem že tako izpilila svoje veščine izmikanja, a take debate so že precej redke.
    Se mi je pa enkrat zgodilo na fensi-šmensi gala večerji, da sem natakarju ravno naročala brezmesno in se z njim pogovarjala kaj mi bo prinesel, moj sosed pri mizi je pa na ves glas zarohnel: “Aha, a to pomeni, da smo mi ostali pa morilci, ali kaj?” Jao.
    V glavnem, tudi jaz velikokrat prinesem hrano s seboj, a imam večinoma drugačne izkušnje. Namreč, mesojedci poskusijo, rečejo “mmmm, pa to je vendar dobro!” in mi kar pojedo. Ja, kaj so pa mislili, da mi travico žvečimo? 😉 Zdaj nosim s seboj raje več hrane kot manj. 😉 Po mojem se gibljem bolj v svetu požeruščkov kot ti.

Spregovori

