Gladki!

Komur je zdrava prehrana blizu, je zagotovo že večkrat doživel bombardiranje informacij in nasvetov, ki so priporočali sokovnik in redno sočenje najrazličnejših živil.  Saj ne rečem, je super in zdravo, kdo bi se odrekel svežemu pomarančno-hruškovemu soku? Ni ga junaka! Pa vendar sem po vsakem sočenju s težkim srcem praznila posodo z odpadki. V navodilih, ki so bila priložena sokovniku, gospod LaLanne (ne, nisem klicala, imeli so akcijo v Merkatorju! :P) svetuje, kaj storiti z ostanki: uporabiš v pecivu, za razne omake in podobno. Podturiš pač, kamor lahko. Ja, lahko, če si poklicna gospodinja! Jaz pa, ki zadnje čase kuham dva do trikrat na teden (jeva ostanke), za tovrstno čaranje enostavno nimam časa. Da ne govorim o nadležnem pomivanju številnih delov sokovnika zjutraj, ko se najbolj mudi. Cela štala za en kozarec soka!

Potem pa sem od dobre prijateljice dobila idejo za sadno alternativo sočenju za zajtrk: smoothie ali, kot sem jih pri sebi poimenovala, gladki! Izkoristek sadja pri gladkijih je mnogo večji, kot pri sočenju, še posebno, če je sokovnik slabše kvalitete. Zaradi vlaknin je tudi bolj hranilen. Priprava gladkijev ni omejena samo na določene vrste sadja (ali zelenjave), ker mešalnik zlahka predela tudi banane, avokado in podobno. Za še bolj hranilen obrok lahko dodamo oreščke, semena, suho sadje ali pa, če vam to ustreza, žlico poljubne “superhrane”. Sama se zaradi pomanjkanja denarja za tovrstne dodatke držim svežega sadja, kot so banane, pomaranče in jabolka, in zmrznjenih borovnic, jagod in podobnega. Včasih dodam malo maka ali črnega sezama, včasih pa pol decilitra ovsenega mleka za lažje miksanje. Gladki je tako lahko hitro pripravljen in hitro pospravljen, a hranilen zajtrk, ki ponuja nešteto možnosti okusov in tekstur. Moja nova navada 🙂

Advertisements

2 thoughts on “Gladki!

  1. Sama pa nikoli nisem bila navdušena nad sokovniki. Kar je super pri sadju in zelenjavi so ravno vlaknine, ki črpajo nase vse strupe v organizmu in se jih tako tudi z lahkoto izloči. Ravno zato je bil nakup blenderja res denarja vreden. V parih mesecih se mi je vrednost nakupa že povrnila. Smoothie obvezno za zajtrk plus kadarkoli čez dan. Vržem pa res notri vse kar je. Od korenčka do regrata pa seveda sadje, cimet, vanilijo in vodo. Oreščkov in napitkov pa nikoli, ker oreščki mojemu trebuščku škodujejo, napitki pa ne vem pač sem tako navajena vode da ostalo kar spregledam.
    Drugače pa teli smoothieji oz. gladki po tvoje res zmagajo!

Spregovori

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s