Ratatuj

Tutifruti. Melanž. Danes imam par majhnih, nepovezanih zadev, ki bi jih rada delila z vami, pa ravno mi paše nakladat. Nekomu se pač moram izpovedat, čeprav je to, kar me tare, globalno (pa tudi individualno) gledano res nepomembno. Odpovedala je namreč moja zvesta Robida, ki me spremlja že leto in pol, pa vendar ni čisto crknila, tako da niti ne upravičuje zamenjave. Ja, o telefonu govorim. Več kot dve uri sem se matrala z aplikacijo, ki bi spremljala moj jutranji šprint čez drn in strn, ampak ni šlo. Kasneje sem šele ugotovila, da zadeva ne premore GPSa in da je Mark My Tracks žal no-go. Za kvazi pozitivno noto pa lahko zdaj vsaj iskreno rečem, da moj pametni mobilnik ne zadovolji mojih potreb.

Internetni geek, kot seveda sem, mi ni ušlo, da se pripravlja globalni veganski blogerski dogodek, ki sem ga spremljala že lani in je delno kriv za nastanek Vasantike, Vegan Month of Food. Zadeva poteka tako, da cel mesec veganski blogerji blogajo kot nori (zaželjeno je vsak dan), veliko jih ima tudi posebno tematizirane objave, vse skupaj pa se zbira v ogromni bazi VeganMoFo. Pogoj je le, da pišeš ali govoriš o veganski hrani. Ker mi kronično primanjkuje časa, sem se prijavila tudi jaz. Fino bi bilo, da bi tudi drugi slovenski veganski blogerji, ali pa drugi kulinarični blogerji, ki bi jih stvar zanimala, sodelovali. Sledil bi hud prometni bum 🙂 In kaj lahko oktobra pričakujete tu?

Zanima me preveč stvari, da bi se lahko cel mesec držala le ene teme. Zato bom vsak teden pisala o nekoliko drugačnih zadevah. Prvi teden se bom poigrala s tradicionalnimi slovenskimi jedmi, jih veganizirala in predstavila v novi obliki za tretje tisočletje (ker naturlih nismo več jamski ljudje). Sledil bo teden receptov, katerih zvezda bo moj priljubljeni beli prijatelj, tofu! V tretjem tednu bom počastila slovenske vegi blogerje in pripravila izbor njihovih avtorskih stvaritev. Tega dela se še posebno veselim 🙂 Zadnji teden oktobra pa bo zaznamovan s kulinarično eksperimentacijo, ko bom vsak dan predstavila eksotično ali kako drugače tujo sestavino in okoli nje zgradila jed. Vse skupaj bom zaključila 31. oktobra s posebnim blogerskim maratonom presenečenja, ki pa ne bo povezan s Halloweenom, obljubim 🙂 In ker gre za globalno zadevo, bodo objave dvojezične.

Toliko o tem, kaj se bo dogajalo tu v prihodnjih tednih! Za konec naj predstavim še dva novo-odkrita izdelka na slovenskem trgu, ki sta me precej razveselila. Tisti, ki se še spomnite, kako je bilo brez Snickersa, Milky Waya in podobnih, zagotovo hranite častno mesto v svojem srcu za našo “avtohtono” poslastico, Frutabelo. Jedli smo jih vsi, če ne drugače pa za malico v vrtcih in osnovnih šolah (sicer vprašljiva praksa, a pustimo to polemiko za drugič). Po treh letih in pol pa sem nadvse presenečeno ugotovila, da sta dve izmed prenovljenih Fructalovih rezin pravzaprav veganski! Gre za obe tablici z napisom “fit life”, stara klasika s sedmimi vrstami sadja in nova pridobitev z okusom maline in soje. Prav zadnja je meni osebno še posebej okusna 🙂

Drugo novo odkritje pa je jabolčna čežana v miniaturnem pakiranju za enkratno uporabo. Obožujem čežano, rada jo imam na palačinkah in vafeljnih, odlično pa se izkaže tudi pri peki različnih peciv. Težava je le v tem, da sem jo doslej v trgovinah zasledila le v večjih steklenih pakiranjih. Dvakrat sem jo kupila in obakrat večino vrgla stran, saj po odprtju nima ravno dolgega roka trajanja.  Ravno zaradi tega sem tako vesela čežane italijanskega proizvajalca Brio, saj gre za stogramsko pakiranje, embalaža je primerna za recikliranje, za povrh pa gre za sadje ekološke pridelave. Na voljo je tudi v kombinaciji z banano in vam pri najboljšem sosedu zanjo zaračunajo manj kot pol evra.

No, in če se vam kdaj zelo zelo mudi (kot se meni itak vedno) in imate radi čemaž, preizkusite tole kombinacijo na testeninah (količine za eno osebo):

  • žlica čemaža v olivnem olju
  • žlica tahinija
  • žlička neoluščenih sezamovih semen
  • žlička sončničnih semen
  • žlička noocha

Ko so testenine kuhane, jih odcedite (malo naj bodo še vlažne), vrzite v lonec kar je našteto zgoraj in dobro zmešajte. Pride ven zelo dober instant čemažev pesto! 🙂

Spregovori

