Za silo, zasilo!

Ljubim nedelje. Tisti dan v tednu, ko lahko brezsramno spim do srednjedopoldanskih ur, ko nimam nobenih obveznosti, ko se lahko posvetim zanemarjenim projektom ali pa dam vse štiri od sebe! Tudi tisti dan, ko se lahko za prvi obrok dneva lotim kakšne kompleksnejše priprave, ki ne vključuje samo rezanja sadja na koščke in blendanja. Pravzaprav ob nedeljah nikoli ne jem zajtrka, ker jem dovolj pozno, da mu lahko rečem že zasilo (brunch). Ena boljših pogruntavščin, ki prihaja preko luže, kajne?

Ponavadi se z mojim lotiva kakšnih palačink, vafljev ali mafinov, ker sva pač mahnjena na sladke dobrote. Danes pa sem se prebudila sama in, ker je pač nedelja, se mi je zdela peka palačink čisto preveč delovno intenzivna. Po nekaj minutah stikanja po kuhinji (in preklinjanju, zakaj ni kruha) sem se odločila za vmešan tofu z nekaj zelenjavice, ki je v hladilniku grozila, da se pokvari. Inspiracija je, seveda, nekaj v stilu sataraša, ampak malo drugače. Vmešanček je ena izmed obveznih brunch jedi, poleg že zgoraj omenjenih pa seveda ne smejo manjkati razne fritate, hash brown krompirjevi polpetki in hitri kruhki vseh oblik in velikosti.

I’m in love with Sundays. It’s the day of the week when I get to sleep in shamelessly, the day without to-do’s, the day I can spend some time working on forgotten projects or just put my feet up! Also the day for morning culinary projects which aren’t limited to cutting up and blending fruit. The sleeping in part means I never eat breakfast on Sundays, but rather indulge in a yummy concept hailing from the western hemisphere, called brunch.

Usually, my SO and I do pancakes, waffles or muffins, ’cause we like it sweet. Today, however, I woke up alone and the prospect of making pancakes for myself seemed just way too labour intensive for a Sunday morning. After poking around the kitchen and cursing the lack of bread, I settled on using up the threatening remnants of some veggies in a tofu scramble.

Sestavine za enega lačnega / serves one hungry hippo:

  • 200 g tofuja / tofu
  • 2-3 šalotke / shallots
  • 1-2 stroka česna / cloves of garlic
  • srednje veliko korenje / a mid-sized carrot
  • pol rdeče paprike / one half of a red bell pepper
  • pest zelenih oliv / a handful of green olives
  • 2-3 žlice olivnega olja / tablespoons of olive oil
  • kurkuma / turmeric
  • timijan / thyme
  • majaron / marjoram
  • paradižnikov koncentrat / tomato paste
  • shoyu po okusu / shoyu sauce

Pripravimo zelenjavo tako, da jo narežemo na majhne koščke. Malo korenja prihranimo. Na olivnem olju v ponvici na srednje visoki stopnji najprej popražimo šalotko, ji dodamo česen in nato še korenje. Potresemo z nekaj majarona in timijana in še minuto ali dve pražimo, da zadiši, nato pa dodamo papriko. Vse skupaj konstantno mešamo, da se ne zažge. Kocko tofuja z rokami nadrobimo v posodo in premešamo, nato pa začinimo s sojino omako. Dodamo še žličko kurkume in olive ter še malo pražimo. Žličko paradižnikovega koncentrata raztopimo v polovici decilitra vode in dolijemo k tofuju. Če je jed zelo suha, lahko dodamo še malo olja. Na koncu v tofu drobno naribamo še preostanek korenčka, pokuhamo še minuto in postrežemo. Zraven zelo prija še topel svež kruh. Zelenjavo te različice lahko nadomestimo s praktično katerokoli zelenjavo ali gobicami.

Start by prepping the vegetables by chopping them up into small pieces. Save a little bit of the carrot for later. Preheat a skillet on medium high heat and add the olive oil. Add the shallots first, then the garlic. Sauté until fragrant and browning, then add the carrots, thyme and marjoram and continue cooking. Next, add the bell pepper. Take care not to let the vegetables brown too much. Crumble in the tofu with your hands and then add a splash of shoyu and a teaspoon of turmeric. Throw in the olives next. Dissolve the tomato paste in about 1/4 cup of water and add that as well. If your scramble is very dry, add another teaspoon of oil and a few drops of water. After a few minutes, grate the remaining piece of the carrot in, let cook for another minute and serve with warm, fresh bread. You can use whatever vegetables or mushrooms you have at hand to sub the ones I used.

Advertisements

Spregovori

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s